چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد در قله بستری‌های کرونایی

  • کد خبر: ۱۰۰۰۵۵
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
مشهد در قله بستری‌های کرونایی
با وجود کاهش مراجعات سرپایی، تعداد بستری‌های افراد مبتلا و مشکوک در شهر مشهد همچنان رو به افزایش است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ اعمال کردن یا نکردن محدودیت برای سفر‌های نوروزی هم زمان با شیوع عجیب امیکرون و قرمز شدن همه مناطق کشور مدتی است که به چالش ستاد ملی و حتی ستاد‌های استانی کرونا تبدیل و اظهارنظر‌های ضد و نقیض و متناقض زیادی تا امروز درباره این موضوع از سوی مسئولان انجام شده است. روز گذشته، اما وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از مصوبات جدید این قرارگاه برای سفر‌های نوروزی و البته وضعیت فعلی شیوع کرونا در کشور رونمایی کرد.

احمد وحیدی در گفتگو با شبکه خبر سیما با اشاره به آخرین مصوبات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: درباره سفر‌های نوروزی در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مصوب شد کسانی که در حمل ونقل عمومی و اماکن اقامتی فعال هستند، ملزم هستند که دز سوم را تزریق کنند و در شهر‌هایی هم که مراکز اقامتی به اندازه کافی نیست، اماکنی که می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ارائه خدمات داشته باشند، از قبل اعلام شوند.

ارائه تست منفی برای سفرِ واکسن نزده‌ها

وی ادامه داد: در حمل ونقل با مترو باید تهویه مناسب اعمال شود و در هواپیما‌ها هم مسافران باید دز سوم را تزریق کنند یا تست پی سی آرمنفی داشته باشند. وحیدی با اشاره به تغییر رنگ بندی کرونایی شهر‌ها نیز افزود: وضعیت رنگ بندی جدید کرونایی باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شود.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: از دیگر مصوبات قرارگاه مبارزه با کرونا این بود که اصناف مختلف باید شیوه نامه‌ها را با جدیت رعایت کنند و مدارس و دانشگاه‌ها طبق روال سابق باید با رعایت شیوه نامه‌ها باز باشند.

اعمال محدودیت‌های حداقلی

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، اعمال حداقلی محدودیت هاست گفت: سعی ما هم این است که وضعیت شیوع بیماری را در مشهد و استان با محدودیت‌های حداقلی دنبال کنیم. البته اگر شرایط مشهد بهتر شود مشکلی با سفر نداریم، اما اگر وضعیت حاد شود، احتمال وضع محدودیت‌های جدید برای سفر وجود دارد.

محمد پهلوان کاشی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از روزی که اولین مورد امیکرون شناسایی شد، ستاد بحران و قرارگاه خودش را فعال و پیش بینی‌های لازم را برای وضعیت‌های مختلف شیوع و بروز امیکرون در مشهد و استان انجام داد و حتی برای وضعیت بحران شدید هم خودمان را آماده کرده ایم و در صورتی که محدودیتی برای سفر به مشهد اعمال نشود، دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلی برای خدمات دهی ندارد.

وی با اشاره به افزایش محسوس آمار بستری‌های کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان گفت: از قله مراجعه سرپایی عبور کرده ایم و اکنون در اوج بستری کرونا مثبت‌ها قرار داریم و آمار بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مخصوصا در بخش مراقبت‌های ویژه رو به افزایش است.

در یک روز گذشته ۳۵۳ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۲۵۲ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال طی دوره درمان هستند. مجموع بیماران بستری در استان به ۱۱۲۴ نفر رسیده که ۸۲۲ بیمار در بیمارستان‌های این دانشگاه پذیرش شده اند.

وضعیت واکسیناسیون

پهلوان افزود: تکمیل واکسیناسیون از بروز بیماری در حالت شدید و مرگ و میر جلوگیری می‌کند و متأسفانه تعداد زیادی از کسانی که در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت ویژه بستری هستند، یا واکسن نزده اند یا واکسیناسیون خودشان را تکمیل نکرده اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مدیریت وضعیت شیوع امیکرون در مشهد و استان بیان کرد: شرایط فعلی شیوع بیماری در حال مدیریت است و با توجه به پیش بینی‌هایی که پیش از این انجام داده بودیم، خراسان رضوی از نظر مدیریت موج ششم کرونا وضعیت خوبی در مقایسه با دیگر استان‌ها و شهر‌های کشور دارد.

علی اصغر حسنی، مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از انجام حدود ۲۸ هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و گفت: این بازدید‌ها از ابتدای بهمن ماه تا امروز صورت گرفته است که ۱۴۷ مرکز به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب و همچنین ۵۴۰ مورد نیز به مراجع قضایی احضار شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->